• EKO - EKO

EKO – EKO

Vänsterskolan kommer till Västernorrland 13 april

Ekonomi och Ekologi

Vänsterpartiet har sedan i höst satsat stort på att erbjuda utbildningstillfällen i hela landet. Partikamrater med stor erfarenhet besöker föreningar för att dela med sig av sin kunskap. Lördagen den 13e april kommer Jacob Johnson och utbildar om Vänsterpartiets politik inom ekonomi och ekologi. Ett speciellt utbildningspaket har tagits fram, där frågor kring ekonomisk tillväxt och ekologisk hållbar utveckling belyses. Detta blir ett utmärkt tillfälle att informeras och inspireras. Flera föreningar i distriktet har under året uttryckt en önskan om att utvecklas inom just dessa områden så vi ser fram emot många anmälningar, från både nya och gamla medlemmar!

Jacob Johnson sitter sedan 2006 i riksdagen för Vänsterpartiet. Han är utbildad geolog och är idag ledamot i skatteutskottet där han arbetar med frågor som hur det svenska skattesystemet ska se ut. Han är även suppleant i finansutskottet och i miljö- och jordbruksutskottet.

När: 13e april 12.30 – 17.00

Var: ABF i Sundsvall, Östra Långgatan 17

Senaste anmälan: 3 april 2013 till [email protected]

Kursdagen är gratis, eventuella resekostnader för deltagande får betalas av partiföreningarna.