• Det ville de in...

Det ville de inte skriva om dock

Det kan inte vara lätt för allmänheten dessa dagar att få en bra bild av vad som sker med kommunal verksamhet I Sundsvall. En del tar naturligtvis på sig en kritisk min och funderar på syfte och innehåll och vem som skriver vad i en tidning men många hinner inte dyka djupare i varför man säger en viss sak utan tror att det är relativt opartiskt. Att granska makten är en av flera viktiga uppgifter som en journalist har och kanske den som kräver mest moral och etik av en tidning. När det gäller den dyra konsulten för att ta ett exempel, så har vi i vänsterpartiet också sagt att det sticker i ögonen på folk och att vi i samhället idag har ett ekonomiskt system som premierar såväl bonusar för stora företagschefer som att konsulter kan ta ut mycket pengar för sitt arbete. Vi tycker att det skapar ytterligare klyftor i samhället och borde förändras. Nu har just detta inte varit så intressant för media att föra vidare till sina läsare så härmed är det gjort till er som valde att läsa dessa rader. Tack! Kim G Ottosson